Anna Sálová

Anna Sálová

salova

Anička vyrůstala v Africe s rodiči diplomaty, takže se naučila výborně anglicky, z čehož těžila při studiu i nyní v profesní kariéře. Vystudovala nejprve bakalářský program Politologie a mezinárodní vztahy, odjela pilovat francouzštinu na Erasmus do belgické Louvain-la-Neuve, pak současně vystudovala 2 magisterské programy – Politologii a Žurnalistiku a svoji akademickou dráhu zakončila titulem PhDr. z Politologie. Věnovala se zelené politické teorii a environmentální politice v programu českých politických stran. Po absolvování zakotvila v jednom již neexistujícím časopise, aby pak nastoupila dráhu copywritera a odborníka na obsah v H1.cz a na volné noze. Na konci roku 2015 pak založila vlastní obsahovou agenturu Content Wizards. Stále ji zajímá politika a historie, miluje pálivé jídlo, hovězí steaky, manžela Karla a Elvise Presleyho.  Na přelomu roku se chystá na měsíc do Vietnamu.

Rozhovor s Annou:

Získala jste vzdělání v oblasti politologie a žurnalistiky. Využíváte při své práci znalostí obou oborů?

Využívám hlavně široký rozhled, které mi vzdělání z UK FSV dalo, včetně schopnosti kritického myšlení. Politologie a žurnalistika mě spíše připravila na roli informovaného občana s vlastním úsudkem, než že bych vyloženě využívala nabyté znalosti při každodenní práci. O to více je využívám ve volném čase, protože politika a především historie mě stále nesmírně zajímá a baví.

Jste nositelkou Ceny Edvarda Beneše 3. stupně v oblasti historie 20. století. Za jaký počin jste tuto cenu obdržela?

Cenu jsem získala za diplomovou práci obhájenou na IKSŽ FSV UK na téma Obraz sudetských Němců v českém tisku v krizovém roce 1938

Založila jste společnost Content Wizards, kterou rovněž vedete. Čím se vaše společnost zabývá, můžete jmenovat příklady úspěšných projektů?

Naše společnost se zabývá content marketingem, copywritingem a školeními pro firmy i veřejnost na tato témata. Zaměřujeme se především na malé a střední firmy, i když pomáháme s obsahem i několika velkým klientům. Z poslední doby se nám podařilo navázat skvělou spolupráci s blogery a youtubery pro značku HiPP a je za námi práce na desítkách českých e-shopů a webů.

Jste zakladatelkou a členkou think-tanku e-politics.cz, který se zaměřuje na rozvoj povědomí o e-democracy a e-governmentu. Prozraďte nám svoji motivaci, proč jste založila tuto platformu?

Byla to především snaha zůstat při práci novináře a marketéra stále jednou nohou v politologii a zároveň podchytit téma, o kterém se tou dobou příliš nepsalo a nikdo se mu pořádně nevěnoval. Manžel Karel Sál se mezitím stal opravdovým odborníkem na elektronické volby a využití informačních technologií v politice díky své doktorské práci, takže se souvisejícímu poradenství a provozu think-tanku věnuje hlavně on. Já jsem se v poslední době věnovala především popularizaci legionářských deníků z 1. světové války, hlavně deníku mého pradědy legionáře Jaroslava Jandy, který nedávno vyšel i knižně v edici Národního archivu. Zájemci si mohou deník přečíst i na webu www.legionarjaroslavjanda.cz.

Lze vůbec v tomto pracovním maratonu odpočívat? Čím si čistíte hlavu?

Jako to tak v Česku bývá, hlavu si ráda čistím pivem, ale nejlepší je samozřejmě vyrazit do přírody a nejlépe třeba na druhý konec světa. Člověk se pak může dívat na každodenní problémy s nadhledem a po návratu je „jako nový“. Jinak takovou první pomocí je vyrazit na nějaký řízný trash metal a pak samozřejmě seriály, filmy a četba literatury faktu o historii.